Lite tips och trix också!

Jag pluggar för fulla muggar så har inte haft tid att uppdatera, men jag har även sovit en stock när jag kom hem från skolan. Jag har redovisning på fredag men det har kört ihop sig för lite saker, så vet inte hur jag ska göra nu?! detta är ett grupparbete men jag tänker då inte ta hela skiten själv. Får prata med min lärare om detta imorgon.. men jag vet verkligen inte hur jag ska göra när vi delade in oss i olika kategorier och nu kommer inte alla vara med.. även när det gäller ett rollspel som vi kommer ha, baaajs vill inte få IG!

Men här ska ni få lite roligt att läsa från mig!

Nu kommer du får reda på vilken årstid du är och det gör man via sin ögonfärg och då kommer jag ge tips om hur du kan sminka !

Vår - Då har du blåa ögon eller gröna
  • Klarare livliga färger med varm underton
  • Klär i lysande,varma färger naturligt
  • Ljus-mörkblond, guldaktiga kopparton eller en röd underton
  • Om du vill bära smycken till detta : Guld, koppar, brons
Sommar - Ljusblå ögon
  • Dämpande,milda ,mjuka färger med kall och lite gråtonad undeton
Höst - Då du har bruna eller gröna ögon
  • Strålande varma mustiga färger, inga skrika färger
  • Guldbrun underton
  • ljustbrunt till mörkbrunt hår eller mörkrött
Vinter - Då du har mörkbruna, isblå ögon
  • Du kan ha kraftiga färger,
  • Svart och vitt , isiga färger
  • hel svart hår eller ljusbrunt till mörkbrunt
  • Askig underton
Ni kanske inte förstod så mycket vad jag menade, men då tar vi detta!:D

Har du Blåa ögon?
Framhäv då med blåa ögon med skuggor i orange,rödbruna och bronsfärgade toner

Har du Gröna ögon?
Använd varma bruna och rosa toner eller, för den vågade höstens trendfärg röd!

Har du Bruna ögon?
Gröna nyanser passar brunögda, speciellt om du också är rödhårig! Även nyanser i gråblått och lila framhäver bra.


Har du Melerade ögon?
Har du flerfärgade ögon har du stor valmöjlighet, välj vilken färg du vill att dina ögon ska likna!


Vi ska även få lära oss Halloween sminkning nu när det snart är halloween! ska få ta hem hela sminkbagen och få sminka, kommer även få ta kort på 6 olika sminkningar som jag ska redovisa v.50! Någon som vill ställa upp? ;)

Kommentarer

Skriv här vad du har på hjärtat!

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen här?

E-postadress: (Kommer inte att synas här)

URL/Har du någon blogg?:)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0