Ett helvete med mitt hår.

Här sitter jag & har gråten i halsen för ingen förstår hur jag känner mig. Har alltid haft det här korta tjocka krulliga håret, & jag står inte ut! ni anar inte.. jag plattar det varje dag. gjort i 6 år nu & ni kan ju bara tänka er hur det sliter på det. Sitter ungefär 40 minuter varje dag med det här jävla håret, och inte blir  det något bra heller. Har alltid haft samma frisyr, eller, jag har ju klippt av det ännu kortare bara för att få någon annan frisyr på det. Det blir ALDRIG långt. Har sparat sen jag var liten men har aldrig haft långt hår. Läst runt på internet, men det står inget om att någon annan än jag i hela världen som aldrig haft långt hår. Deras växer, men dom har valt att klippa av det. Mitt växer för jag får ju utväxt, men det går av när det precis kommer till axlarna. I nacken är det väldigt kort. Det växer mer på sidorna & det är uppklipp. Ni borde se mitt hår när jag inte har fönat det eller plattat det. Det ser INTE klokt ut. Frissigt & små lockar här och där i hela håret, det får en jävla volym! det passar inte när man har kort hår. Varför i hela helvete blir aldrig mitt hår långt? :'( Jag hade en hårförlägning för ett tagsen, & det var rätt jobbigt men jag kände mig åtminstone rätt fin.. Håret spelar en så jävla stor roll för mig! älskar hår.. När jag ser på andra tjejer med långt hår så sjunker mitt självförtroende till BOTTEN, eller nej, till HELVETET. Jag vill också vara som dom. Inte vara udda. Folk undrar varför jag jämt haft kort hår, & jag ger dom ett svar som låter helt orimligt? Mamma gick till läkan med mig när jag var mindre, för det växte vääääldigt sakta men läkan sa att 'så länge jag hade hår på huvudet så var det inget att klaga över typ' ... Jag vill så ha en hårförlänging igen, men jag gav 5000 kr sist för min. Har verkligen inte dom pengarna.. Det sägs att man ska vara nöjd över hur man ser ut, men jag HATAR mitt useende & mitt självförtroende ligger åt helvete långt bort pga mitt hår.

Kommentarer
Postat av: Mad

Jag ska ge dig ett väldigt, väldigt bra tips. När jag plattade mitt hår (varje dag i flera år) blev det slitet, det växte (utväxt) men grejen är att hårstråna går av pga plattången. Värmen sliter och gör stråna sköra, de går av och håret blir inte längre.



Jag klippte nästan 10 cm, slutade platta det och det växte om ogräs på bara några månader.

Ja, ditt hår kommer se skit ut i början (ju mer man plattar, desto frissigare och spretigare blir det = man plattar oftare = ond cirkel) men tänk hur fint, långt och starkt det kommer bli senare.

Jag lovar, det är värt det!

2010-02-16 @ 21:31:35
URL: http://auroranebulosa.bloggplatsen.se

Skriv här vad du har på hjärtat!

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen här?

E-postadress: (Kommer inte att synas här)

URL/Har du någon blogg?:)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0