Blondie eller brunett? hjälp mig!

Jag har ett till problem. Har blivit sjukt sugen på att färga mitt hår mörkt igen!
Är orginal blond men jag får höra utav så många att jag passar bättre i brunt.
Bara mamma som säger att jag är fin i mitt blonda hår, haha mest därför jag
har blondt hår så mamma ska sluta tjata. ;)

Nackdelar med att färga det mörkt :
1. Måste färga det en gång i månaden för färgen går ut fort & får ljust utväxt.
2. Det sliter på håret att färga det varje månad när jag redan plattar det varje dag.
3. Jag kanske ångrar mig & vill ha blondt igen & då tar det låång tid innan man blir
blond igen och det lär slita ännu mer.

Positiva med att färga det mörkt:
1. Mitt hår kommer få glans
2. Känner mig finare i mörkt hår

Nackdelar med blondt hår:
1. Håret ser mycker mer slitet ut i blondt
2. Håret känns torrare!
Positiva saker med blondt hår:
1. Det är min orginalfärg så slipper färga det helatiden.
2. får ingen direkt utväxt
3. När det är sommar behöver jag ingen "skyddsmössa" för att håret ska blekas.
4. Mamma blir inte sur om jag har kvar mitt blonda hår :P haha


Så nu tänkte jag lägga ut några bilder jag tagit igenom åren på mitt blonda & mörka hår.
OBS! tänk på att vissa bilder är väldigt gammla och titta inte på hur jag ser ut, titta på hårfärgen!







AS MONGO bilder men det får duga !





Kommentarer

Skriv här vad du har på hjärtat!

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen här?

E-postadress: (Kommer inte att synas här)

URL/Har du någon blogg?:)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0